Nieco ponad miesiąc temu doszło do zmian w zarządzie stowarzyszenia Druga Liga Piłkarska. Z punktu widzenia naszego klubu bardzo nas to cieszy, ponieważ wiceprezesem odpowiedzialnym za marketing został Bartosz Błach – dyrektor działu marketingu Skry. Jak sam podkreśla, to duże wyróżnienie, ale i odpowiedzialność. Jaką ma wizję rozwoju drugiej ligi? Za co będzie odpowiedzialny? Jakich działań możemy spodziewać się w najbliższym czasie? O tym w krótkiej rozmowie z głównym zainteresowanym.
Mówią, że jak się człowiek sam nie pochwali to go nikt nie pochwali, zatem chwalmy się, bo mamy czym. Nieco ponad miesiąc temu zostałeś Bartek wybrany wiceprezesem stowarzyszenia Druga Liga Piłkarska. To chyba duże wyróżnienie dla naszego Klubu? Gramy dopiero trzeci sezon na szczeblu centralnym i już mamy swojego przedstawiciela we władzach ligi.
– Myślę, że warto zaznaczyć, że obecnie tworzymy historię Skry Częstochowa i choć nominalnie nie osiągnęliśmy jeszcze największego sukcesu w historii Klubu to musimy pamiętać, że polska piłka znacznie zmieniła się od lat 60-tych XX. wieku. Skra Częstochowa w ostatnich latach zrobiła ogromny krok naprzód w każdym aspekcie, od sportowego po organizacyjny. Cieszę się, że zostaje to zauważane w całym kraju. Od lat Artur Szymczyk funkcjonuje w Śląskim Związku Piłki Nożnej oraz w Polskim Związku Piłki Nożnej. Teraz Skra Częstochowa zagościła w strukturach Zarządu Drugiej Ligi – to duży zaszczyt, ale i spora odpowiedzialność.
Za co dokładnie będziesz odpowiedzialny? Jakie pomysły przedstawiłeś na spotkaniu w siedzibie PZPN pod koniec września?
– Ja jako Bartosz Błach od wielu lat funkcjonuje w sferze marketingu rozumianego w myśl koncepcji 7P. Podobnie będę funkcjonował w DLP. Nie chcę wyprzedać faktów, związanych z działaniem i planami Ligi – na pewno będziemy kontynuować pracę i sukcesy poprzedniego Zarządu i myślę, że w ciągu dwóch miesięcy podamy bardzo fajne informacje.
Prezesem pozostał Paweł Guminiak z Elbląga, ale w zarządzie znalazło się również dwóch przedstawicieli beniaminków – prezes KKS-u Kalisz Robert Trzęsała oraz sponsor Sokoła Ostróda – Piotr Jasionowski. Za co będą odpowiedzialni? Czym przekonali do swych kandydatur?
– Głównym celem Zarządu na najbliższy rok będzie na pewno zwiększenie rozpoznawalności drugiej ligi i zwiększenie jej wartości marketingowej i na tym będziemy się skupiać w najbliższych działaniach.
Jak oceniasz obecnie produkt drugiej ligi? Masz dość obiektywne i szersze spojrzenie, ponieważ możesz obserwować go trzeci sezon, od naszego awansu w 2018 roku.
– Od czasu powstania Stowarzyszenia Druga Liga Piłkarska, dużo się zmieniło i cały czas się zmienia. Podejmowane były różne próby i realizowane był różne koncepcje. Nie chcę i nie będę ich oceniał – ważne jest to, że wartość produktu jakim jest 2. Liga stale rośnie. Ważne, że dostępność do niej się zwiększa i co najważniejsze: zainteresowanie 2. Ligą stale rośnie.
Gdzie jest największy potencjał? Co jeszcze można poprawić? Czy druga liga w formie jednej ogólnopolskiej grupy sprawdziła się?
– Zdecydowanie tak. Druga liga jako produkt centralny skupiony w jednej grupie to dobry pomysł. Sam fakt, że klubów w Polsce przybywa z roku na rok, a poziom każdej z lig rośnie.
Wybrane mecze każdej kolejki pokazuje TVP Sport oraz kanał Łączy Nas Piłka. Do pozostałych spotkań prawa posiadają kluby. Niektóre, jak Skra pokazują je za darmo kibicom na swoich kanałach, część klubów decyduje się na relacje płatne w systemie PPV. Czy jest szansa, aby w najbliższej przyszłości zostało to ujednolicone? Czy są telewizje zainteresowane drugą ligą?
– Jesteśmy w trakcie negocjacji i nic więcej na tą chwilę nie mogę powiedzieć.
W drugiej lidze nie ma już Widzewa, ale wciąż jest kilka naprawdę klasowych firm w Polsce. Beniaminkowie też raczej co roku wnoszą dużo pozytywnego. Widzisz ciągły rozwój sportowy tej ligi?
– Zarówno DLP jaki i PZPN co roku wykonują kroki, które mają na celu rozwój – oczywiście pandemia pewne kwestie powstrzymała lub spowolniła, jednak 2.liga nie jest „brzydszą siostrą kopciuszka”. 2. Liga to pełno wartościowy produkt, który sądząc po wynikach oglądalności cieszy się coraz większą popularnością.
Jakie cele stawiasz sobie jako dyrektor marketingu Skra, a zarazem członek zarządu Drugiej Ligi?
– Cel jest jeden, niezmienny: #tworzymyhistorie.
Rozmawiał Mariusz Rajek